tirsdag 19. oktober 2010

Foto av en tatovering som blir til

Tatoveringer er kule og vakre, de er omgjerdet av en slags mystikk som fascinerer de fleste. Det er lett å forstå at noen ønsker å utsmykke kroppen sin med en tatovering, selv om man kanskje ikke selv er villig til å la seg utsmykke.
Jeg er fascinert av tatoveringer og har alltid hatt lyst til å ta foto av tatoveringer. Jeg har aldri selv funnet et motiv jeg har lyst til å ha på kroppen til evig tid, men det har Anne Kathrine, hun er akkurat nå igang med å utsmykke hele ryggen med en ny tatovering.

Omriss av tatovering lages først

Jeg var så heldig å få lov å være med å ta foto, da Anne Katrine fikk laget omrisset til den nye tatovering, fargelegging skjer på et senere stadie når omrisset har satt seg.

Svart/hvit foto

Jeg hadde på forhånd et ønske om å ta svart/hvit bilder og konsentrere meg om komposisjon og lys. Bildene ble behandlet i Adobe Lightroom med utgangspunkt i mitt Svart/Hvit Høy Kontrast Lightroom Preset.

Takk til Anne Katrine og Pepe fra House of Pain i Storgata/Oslo som lot meg komme tett på med kameraet.

Jeg brukte et Canon 5D mkII + objektivene Canon 50mm f/1.4 og Canon 17-40mm f/4L, håndholdt, ingen flash.












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar